Ajuda para criar app MIT App Inventor que detecta dia/noite via LDR com ESP32-C6 Wi-Fi

Olá pessoal,
Estou a desenvolver uma app no MIT App Inventor que lê valores de um sensor LDR ligado a um XIAO ESP32-C6. A comunicação será feita por Wi-Fi.

A ideia é simples:

• Se o valor do LDR estiver dentro de um certo intervalo, a app indica que está de dia.
  • Caso contrário, indica noite.

Preciso de ajuda com:

• Como fazer a leitura dos valores do LDR do ESP32-C6 através do Wi-Fi no App Inventor.
  • Como comparar os valores recebidos e mostrar a mensagem correta na app.
  • Qualquer sugestão para melhorar a app ou o layout visual.

Obrigado!
quem me puder mandar ajudas agraco. pois nao sei como fazer, e um projeto de faculdade se alguem conseguir pelo menos fazer algo com o ldr e o esp32c6 xiao via wifi agradeco

This post was flagged by the community and is temporarily hidden.

you are spamming the community, don't do that
please be patient until someone who can help you reads your post and can offer an answer

Taifun

in the meantime read these posts

https://community.appinventor.mit.edu/search?q=ESP32%20wifi%20order%3Alatest

and you can find more after doing a search in the community

Taifun

What is an LDR?

transferir

Um LDR, ou Resistor Dependente de Luz, é um componente eletrónico cujo valor de resistência diminui quando exposto à luz e aumenta no escuro. Ele é feito de um material semicondutor, como o sulfeto de cádmio, que se torna mais condutor na presença de luz, e é usado para detectar a quantidade de luz num ambiente. Aplicações comuns incluem o acionamento automático de lâmpadas, o controlo de brilho de ecrãs e como um sensor em robôs.

desculpe pelo spam, mas estive a procura na comunidade e nao encontrei nada, se me conseguir ajudar agradeco, deixei no topico o que e um ldr para quem n souber, para me puder ajudar, em realacao ao xiao n deixei foto mas acredito que saibam o que seja, e um esp pequeno, se quiser vou deixar foto dele tbm. mas se me puder ajudar e que isto supostamente e um trabalho de faculdade e precisava mesmo de ajuda.

This is the Ai2 help board, for AI2 projects.

If you can find a sample project on one of the ESP32 boards that uses such a device and sends out BlueTooth messages, half your work is done.

Test that setup with a BlueTooth terminal app from the Play Store.

If text formatted BlueTooth messages are being sent and they make sense, it is straightforward to code an AI2 app to receive those messages and respond to them.

Start with the web search for the circuit and sketch, they are the hardest.

(I aapologize, I missed that you want to use WiFi, not Bluetooth.)
Use a web browser app to connect to your sketch on a local (192.168...) IP address to test.

kio4.com

Some local search results, maybe some useful.

mas como e que faco isso com o ldr e o xiao? via wifi. pode me ajudar nos blocos e nos componentes, se faz favor

This ai discussion might be part of what you have to do. You might use App Inventor and the Web component to read the results

To use an LDR (Light-Dependent Resistor) with a XIAO microcontroller via WiFi, you must combine the hardware capabilities of both components. The LDR measures ambient light, and the XIAO board—specifically a model with built-in Wi-Fi, like the XIAO ESP32C3 or C6—sends that data over a network.

Components needed

• XIAO ESP32 board: Use a version with Wi-Fi capabilities, such as the XIAO ESP32C3 or XIAO ESP32C6.
  • LDR (photocell): A variable resistor whose resistance decreases as light intensity increases.
  • Pull-down resistor: A fixed resistor (e.g., 10kΩ) is required to create a voltage divider circuit with the LDR.
  • Breadboard and wires: For building and connecting the circuit.
  • USB-C cable: To power and program the XIAO board.

How the circuit and code work

1. Build the circuit

A voltage divider circuit is used to convert the LDR's changing resistance into a readable voltage.

• Connect one leg of the LDR to the XIAO's 3.3V pin.
  • Connect the other leg of the LDR to one end of the 10kΩ resistor.
  • Connect the free end of the 10kΩ resistor to the XIAO's Ground (GND) pin.
  • The connection point between the LDR and the 10kΩ resistor is the analog output. Connect this point to one of the XIAO's analog input pins (e.g., pin A1).
  1. Program the XIAO

Using the Arduino IDE with the necessary board manager and libraries, you can write and upload code to the XIAO.

1. Read the LDR: The code will use the analogRead() function to measure the voltage from the LDR circuit. This converts the light intensity into a numerical value.

2. Connect to Wi-Fi: The XIAO board's code will include your Wi-Fi network's SSID and password to establish a connection.

3. Send data: Once connected, the program can use Wi-Fi to send the light level data. For example, it could send the data to a web server, a home automation system like Home Assistant, or to an online platform via an HTTP POST request.

4. See the results

• The Wi-Fi-enabled XIAO continuously reads the LDR's value and transmits it over the network.
  • An example project could have a web page that receives and displays the real-time light levels from the sensor.
  • Another project could be a smart lighting system that automatically turns on or off based on the amount of ambient light detected by the LDR.

so que o meu problema é que n sei fazer a parte da app no mit app, se me pudesse ajudar a fazer a app agradecia imenso. pois n sei como se faz a parte dos blocos e os componentes a adicionar

I do not know either. :wink: This video might help you to do what you want with App Inventor.

Obrigado na mesma, mas se alguem souber como se faz essa app agradeco do fundo do coracao, pois preciso dela para o projeto de faculdade. quem me puder enviar o fichweiro .aia agradeco

Mas tem conhecimento de alguem que saiba fazer isso? abraco

mas acha que é possivel fazer uma app que faca o que peça? tinha isso em mente ou seja supomos ldr valores entre 0 a 100 dia 100 a 150 tarde 150 a 200 noite, por exemplo, o xiao conectado ao wifi a app no mitapp ia dizer o valor do ldr e x, o estado do dia e x. a percentagem do ldr e x. por exemplo. e que tenho que fazer este projeto ate ao natal e nem sei por onde comecar... acho que nao vou conseguir até la

I suggest you start by doing these tutorials:

https://appinventor.mit.edu/explore/ai2/IoT_unit

agradeco imenso, so que n tenho muito tempo para fazer esses tuturiais, agradeco a sua ajuda mas precisava mesmo de ajuda no meu projeto

image
usei o chat e ele esta adizer que e assim so que teste e nao deu em nada