Je sollicite votre aide concernant une application que j'essaye de développer avec AppInventor. Cette application permettra de calculer notre salaire en respectant scrupuleusement les condtions de déplacement de l'entreprise pour laquelle je travail. ma question est la suivante:
Dans un fichier csv se trouve une liste de site sur lesquel on travail, un textbox sert a afficher des Km
Est il possible que ( en stockant biensure l'adresse du domicile quelque part) je puisse faire en sorte que je selectionne le site il me donne les km domicile /site ?
1.) This tutorial example determines driving distance HOW TO: Use the Navigate control using the MIT Navigate Map control. Use this example to calculate driving distance between two addresses or two pairs of geocoordinates . Documentation is Maps
2.) These two examples determine distance between two geocoordinates using a point to point distance calculation (not driving distance). The depend on having access to the location coordinates, not street address.
using the Map component and a Marker you can use these two Blocks to calculate
the distance between them in meters. Convert to whatever units you require.
Also, when using AI2 trigonometry, check the tool tips of the blocks to ascertain what they use (degrees vs radians) and make sure that is what you are feeding them.