Optellen van weken

Verschillende wekelijkse onderhoudswerkzaamheden gaf mij een zet om een app te maken waarbij ik een overzicht krijg van de werkzaamheden in een bepaalde week. Bijv. jaar 2025 en week 41 en dan na 8 weken weer deze werkzaamheden wat dus jaar 2025 en week 49 oplevert. Na weer 8 weken kom ik dus in jaar 2026 uit en zal ik moeten weten hoeveel weken er in 2025 zitten. Mijn vraag is hoe ik deze app kan maken?

Use the clock blocks to return week numbers:

Dank u wel voor uw voorbeeld, ik ga dit uitvoeren.

Dat is een leuk idee voor een praktische app. Je kunt dit in MIT App Inventor maken door gebruik te maken van datumberekeningen. Laat de gebruiker eerst een startdatum kiezen, bijvoorbeeld week 41 van 2025. Vervolgens kun je met de ingebouwde datumfuncties de week berekenen waarin de volgende onderhoudsbeurt valt. Door acht weken toe te voegen aan de gekozen datum (8 keer 7 dagen) krijg je de nieuwe datum. Daarna kun je het jaar en weeknummer weergeven met de tijdsfuncties van de Clock-component. Op die manier zie je automatisch wanneer de volgende onderhoudsweek plaatsvindt, ook als het nieuwe jaar begint.