Remplissage avec AppendRow depuis app inventor vers google sheet

Bonjour

Je vous écris concernant une question sur la fonction AppendRow, j’utilise celle-ci pourremplir une google sheet depuis mon application, cependant je n’arrive pas à valider plus de 6 attributs à cette fonction . Cela est-il normal ? Sinon quelle fonction utiliser pour un nombre d’attribut plus important?

Merci d’avance

There should be no reason why you cannot have more than 6 parameters that you send to the google apps script for appendRow, but of course the depends on you setting up the correct blocks in your app, and changing the google apps script to handle the extra parameters.

https://ai2.metricrat.co.uk/guides/post-data-to-a-google-sheet

An alternative to this is to send all the data as one parameter (this can be done for a single row or a table), then change the google apps script to iterate over each row in the table (or just handle the one row)

https://ai2.metricrat.co.uk/guides/export-csv-data-multiple-data-to-google-sheet

And remember, when changing your google apps script:

1 Open the script project
2 Go to Publish
3 Deploy as Web App
4 Project version: - select New from the dropdown
5 Execute the app as: your google account address (email)
6 Who has access to the app: Anyone, even anonymous
7 Press the Update button

You have to do this EVERY TIME you change your script

Merci pour tes réponses TIMAI2 après avoir verifié mon script et l’avoir sauvegardé de nouveau seules les 6 premières s’enregistre dans le tableau.Voilà ma fonction
function addUser(e,sheet) {

var login = e.parameter.login ;
var mdp = e.parameter.mdp ;
var nom = e.parameter.nom ;
var prenom = e.parameter.prenom ;
var tel = e.parameter.tel ;
var mail = e.parameter.mail ;
var tresora = e.parameter.tresora ;
var tresorb = e.parameter.tresorb ;
var tresorc = e.parameter.tresorc ;
var tresord = e.parameter.tresord ;
var tresore = e.parameter.tresore ;

sheet.appendRow([login,mdp,nom,prenom,tel,mail,tresora,tresorb,tresorc,tresord,tresore]);
}

Je ne vois toujours pas l’erreur commise

merci encore

Je viens de trouver l’erreur pour ceux que ça pourrait aider , elle venait du fait que je n’avais pas changé la version du script lors de son enregistrement.

Merci encore à TIMAI2 pour son aide

As recommended in my second post here :wink:
Glad you got it sorted :+1: